Одрі Хепберн і Юбер де Жіванші: сильніше за пристрасть, більше, ніж любов

Одрі Хепберн і Юбер де Жіванші: сильніше за пристрасть, більше, ніж любов

Здається, їхня зустріч була зумовлена долею. І вони зустрілися в 1953 році, щоби кожен із них знайшов себе завдяки іншій людині. Одрі Хепберн і Юбер де Жіванші протягом 40 років були невіддільними одне від одного. Вони могли перебувати по різні боки океану, але незримо перебували поруч. Що пов’язувало талановиту актрису і блискучого модельєра протягом декількох десятиліть, і чому після смерті Одрі Хепберн Юбер де Жіванші не зміг залишитися в професії?

Доленосна зустріч

Одрі Хепберн до моменту свого найпершого візиту в будинок моди Юбера де Жіванші була вже відомою в Америці. Молода актриса вже зіграла свою першу зіркову роль у «Римських канікулах», проте у Франції про молоду американську зірку ще не знали, та й фільм у французькому прокаті з’явився дещо пізніше. Одрі прибула в Париж зовсім не на екскурсію, їй потрібно було підібрати декілька костюмів для своєї героїні в «Сабріна». Актриса довго переглядала моделі різних французьких кутюр’є сподіваючись побачити таке вбрання, у яке вона могла б закохатися з першого погляду.

Молодий модельєр, який відкрив свій будинок моди всього за рік до приїзду Одрі в Париж, привернув увагу дівчини свіжістю й неординарністю своїх нарядів. Їй здалося, що моделі цього кутюр’є підійдуть їй ідеально. Час показав, що вона не помилилася. Однак у момент першої зустрічі майбутній законодавець моди виявився вельми розчарованим. Він очікував побачити зовсім іншу актрису, яка знялася у фільмі «Ребро Адама». Тільки звали її Кетрін, і вона була однофамільницею Одрі. Про пошиття нових нарядів для незнайомки мова не йшла, Юбер де Жіванші запропонував їй вибрати костюми з уже готових моделей. Втім, запропоновані костюми актрисі сподобалися й декілька з них вона відібрала для зйомок. Вони підійшли ідеально не тільки до образу героїні, яку Одрі належало зіграти, але і прекрасно підкреслили індивідуальність самої актриси.

Картина «Сабріна» згодом отримала «Оскар» завдяки костюмам, однак отримувала престижну премію офіційний костюмер фільму Едіт Хед. Але Одрі Хепберн неодноразово у своїх інтерв’ю згадувала про те, що її вбрання були з нової колекції молодого паризького модельєра Юбера де Жіванші. Завдяки цьому в кутюр’є з’явилося безліч нових клієнтів і він дуже швидко здобув популярність у світі моди.Тому, коли Одрі прилетіла в Париж, щоби вибачитися перед Жіванші, він став дякувати дівчині за власну популярність. У цей день і було започатковано їхню дружбу, завдовжки в ціле життя.

Дружба сильніше за любов

Тепер Одрі Хепберн під час підписання контрактів на участь у зйомках окремо обумовлювала, що всі костюми для неї буде створювати тільки Юбер де Жіванші. Втім, у звичайному житті відома актриса теж незмінно одягалася у свого улюбленого дизайнера й незмінно дослухалася до його порад.
Вона завжди виглядала дивовижно стильно й елегантно, її прикраси ідеально поєднувалися з костюмами й сукнями. І навіть зачіску актриса погоджувалася змінити, лише після того, як порадилась із Жіванші. У «Сніданку в Тіффані» й «Кумедній мордочці», у фільмах «Як вкрасти мільйон» і «Шарада» Одрі виблискувала в сукнях Юбера, а потім її образ і стиль намагалися копіювати мільйони жінок у різних країнах.


У Жіванші вже було безліч багатих і впливових клієнток, у тому числі Жаклін Кеннеді, проте Одрі була його музою, його натхненням і його другом. Уже через рік після знайомства модельєра й актриси, у його ательє з’явився манекен Хепберн. На ньому підганяли по фігурі всі зіркові наряди і їх жодного разу не доводилося перешивати. Як і не довелося жодного разу переробляти й сам манекен, актриса зберігала фігуру протягом усього життя.
Юбер де Жіванші був поруч з актрисою у хвилини радості й у ті дні, коли їй було важко. Він готовий був витирати їй сльози, коли вона розлучилася зі своїм першим чоловіком, він пошив їй приголомшливий весільний наряд для розпису з Андреа Дотті. Це на плечі Юбера ридала Одрі, оплакуючи смерть свого новонародженого малюка, а він тримав на руках її сина Шона, ставши для нього хресним батьком.


Коли ж актриса сказала Юберу про свою мрію мати свій унікальний аромат, він знайшов можливість запросити Франсіса Фарбона, одного з найкращих парфумерів, який і створив ексклюзивні парфуми для «крихітки Одрі». Коли ж через рік аромат «L’Interdit» надійшов у продаж, він став справжнім бестселером. Усім хотілося приміряти на себе зірковий парфум.

Кінець епохи


Юбер де Жіванші завжди був поруч з Одрі. Не залишив він її й під час хвороби. Його муза, його улюблена актриса потерпала від страшних болів, а він поруч із нею намагався триматися й лише зачиняючи за собою двері, не міг стримувати сліз. Було очевидно, що Одрі помирає, а він не в силах втримати її в цьому світі. Але він, як і раніше готовий був виконати будь-яку її примху. Коли Одрі захотіла побувати у Швейцарії незадовго до смерті, він особисто надіслав за нею приватний літак, подбавши про зручності для актриси.


Її не стало в січні 1993 року. Після смерті своєї музи Юбер де Жіванші не міг творити. Немов вона забрала із собою все його натхнення. У 1995 він передав управління будинком моди своєму наступнику й усамітнився в заміському будинку. Лише у 2015 році він порушив свою багаторічне мовчання, видавши книгу ескізів тих костюмів, що кутюр’є створював для своєї музи.
Перегортаючи сторінки з власними малюнками, він нібито знову проживав кожну зустріч зі своєю крихіткою Одрі. Юбер де Жіванші пішов із життя в березні 2018 року, на 25 років переживши свою музу.

Джерело